domingo, 18 de mayo de 2014

convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2014-2015 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears.

Primer. Aprovar les bases específiques de la convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2014-2015 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears. Aquestes bases figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon. Aprovar l’annex 2 d’aquesta Resolució, que conté la documentació justificativa del compliment dels requisits i les condicions dels aspirants que participen en aquesta convocatòria.
Tercer. Aprovar el barem de mèrits, que figura a l’annex 3 d’aquesta Resolució.
Quart. Aprovar la taula de titulacions que capaciten per ocupar, com a funcionari interí, places corresponents a les diferents especialitats i funcions docents. Aquesta taula figura en l’annex 4 d’aquesta Resolució.
Cinquè. Aprovar el model de sol·licitud, que figura com a annex 5 d’aquesta Resolució.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ANNEX 1
Bases específiques
1. Objecte. 1.1. L’objecte d’aquestes bases és regular la convocatòria pública, mitjançant el procediment ordinari, per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2014-2015 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears.
1.2. El contingut d’aquestes bases s’adequa al que disposa la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears (en endavant, bases generals).
2. Obligació de participar-hi. 2.1. Tots els aspirants a cobrir una plaça com a funcionaris interins docents per al curs escolar 2014-2015 han de participar en aquesta convocatòria, tant si es tracta d’aspirants que ja formaven part de la borsa d’interins per al curs escolar 2013-2014 com si es tracta de nous aspirants.
2.2. Si un aspirant no participa en aquesta convocatòria, no quedarà inclòs a les borses, independentment de si figurava com a admès a la borsa d’interins per al curs 2013-2014.
3. Requisits per poder participar en aquesta convocatòria. 3.1. Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir els requisits i les condicions generals següents:
3.1.1. Ser ciutadà d’algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol altre estat on, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyol, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s’hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea.
També poden aspirar a participar-hi els cònjuges dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, com també els seus descendents i els dels cònjuges que siguin menors de 21 anys o que siguin majors d’aquesta edat però visquin sota la seva dependència.
Igualment poden aspirar a participar-hi, d’acord amb el Reial decret 240/2007, les parelles dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que mantenguin una unió anàloga a la conjugal que estigui inscrita en un registre públic establert a aquest efecte en un estat membre de la Unió Europea, així com els descendents de la parella que siguin menors de 21 anys o que siguin majors d’aquesta edat però visquin sota la seva dependència.
3.1.2. Tenir 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
3.1.3. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física ni psíquica incompatible amb l’exercici de les funcions docents.
3.1.4. No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics.
En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en una situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
3.1.5. Estar en possessió de les titulacions acadèmiques i/o els nivells de titulació que, d’acord amb l’annex 4 d’aquesta Resolució, capaciten per ocupar, com a funcionari interí, places corresponents a les diferents especialitats i funcions docents, o estar en condicions d’obtenir-los en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.
3.1.5.1. De forma excepcional, per ocupar places de les especialitats i funcions del cos de professors tècnics de formació professional s’exceptua l’exigència d’aquest requisit sempre que el sol·licitant compleixi totes les condicions següents:
a) Estar en possessió de la titulació de tècnic especialista o de tècnic superior d’una especialitat de formació professional que pertanyi a la família professional de l’especialitat o funció sol·licitada en aquesta convocatòria.
b) Haver format part de les llistes d’aspirants admesos per a interinitats del curs 2009-2010.
c) Acreditar almenys un dia de servei prestat fins al 31 d’agost de 2010 com a funcionari interí a centres educatius públics dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats d’una especialitat o funció que pertanyi a la família professional del títol al·legat per accedir a l’especialitat o funció sol·licitada en aquesta convocatòria.
d) No haver estat sancionat mai mitjançant un procediment disciplinari per haver comès una falta greu o molt greu.
3.1.5.2. De manera excepcional, per ocupar places de qualsevol especialitat o funció, amb excepció de les especialitats lingüístiques, s’exceptua l’exigència d’aquest requisit sempre que el sol·licitant compleixi totes les condicions següents:
a) Haver estat nomenat funcionari interí docent de l’Administració educativa de les Illes Balears entre els anys 1989 i 2013 de l’especialitat en què sol·licita ser admès, i haver prestat serveis en aquesta especialitat per un període mínim de 12 mesos.
b) Haver format part de la borsa d’aspirants a funcionaris interins docents del curs 2012-2013, i haver prestat serveis, durant aquest curs o l’ immediatament anterior, en l’especialitat en què sol·licita ser admès.
c) No haver estat sancionat mai mitjançant un procediment disciplinari per haver comès una falta greu o molt greu.
3.1.5.3. Així mateix, excepcionalment, per ocupar places de les especialitats Serveis a la Comunitat i Intervenció Sociocomunitària s’exceptua l’exigència d’aquest requisit als aspirants del cos de mestres sempre que el sol·licitant compleixi totes les condicions següents:
a) Haver estat nomenat funcionari interí docent de l’Administració educativa de les Illes Balears entre els anys 2008 i 2014 d’aquestes especialitats, i haver prestat serveis en aquesta especialitat per un període mínim de 12 mesos.
b) Haver format part de la borsa d’aspirants a funcionaris interins docents del curs 2013-2014, i haver prestat serveis, durant aquest curs o l’ immediatament anterior, en l’especialitat en què sol·licita ser admès.
c) No haver estat sancionat mai mitjançant un procediment disciplinari per haver comès una falta greu o molt greu.
3.1.6. Estar en possessió de la formació pedagògica i didàctica a què es refereix l’article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.
3.1.6.1. Aquest requisit és exigible per ocupar places de les especialitats i funcions dels cossos de professors d’ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors de música i arts escèniques, de professors d’arts plàstiques i disseny, de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny, i de professors d’escoles oficials d’idiomes.
L’obligació d’acreditar aquest requisit resta diferida per als professors tècnics de formació professional fins l’1 de setembre de 2015, i per als professors d’ensenyaments artístics professionals fins que el Ministeri d’Educació no hagi regulat aquesta formació.
3.1.6.2. S’exceptua l’exigència del màster universitari que acredita la formació pedagògica i didàctica per ocupar places de les especialitats i funcions dels cossos de professors d’educació secundària obligatòria i batxillerat, de professors tècnics de formació professional i de professors d’escoles oficials d’idiomes, en els casos en què s’acrediti que es compleix, amb anterioritat a l’1 d’octubre de 2009, algun dels requisits següents:
a) Estar en possessió del títol professional d’especialització didàctica, del certificat de qualificació pedagògica o del certificat d’aptitud pedagògica.
b) Estar en possessió del títol de mestre o de llicenciat en pedagogia o psicopedagogia, o tenir una llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didàctica.
c) Haver prestat serveis docents dels nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, durant dos cursos acadèmics complets o, si no, durant dotze mesos en períodes continus o discontinus, a centres públics o privats d’ensenyament reglat degudament autoritzats.
3.1.7. Tenir un coneixement adequat de llengua catalana d’acord amb el que estableix el Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es
regula l’exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent, i l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari i s’estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural.
3.2. Els requisits i les condicions anteriors s’han de complir en la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
3.3. El compliment dels requisits i les condicions anteriors s’ha d’acreditar de la forma que es determina en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
4. Instruccions per emplenar, tramitar i formalitzar la sol·licitud. 4.1. Instruccions per emplenar la sol·licitud .
4.1.1. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han d’emplenar la sol·licitud seguint les instruccions de l’assistent de tramitació que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans (http://dgpdocen.caib.es ).
Es pot accedir a l’aplicació:
a) Mitjançant el DNI electrònic o un certificat digital reconegut.
b) Mitjançant el número d’usuari i la contrasenya d’accés al Portal del personal de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
c) Anònimament.
4.1.2. Les persones interessades han d’emplenar els diferents apartats de la sol·licitud seguint les instruccions de l’aplicació: dades personals; dades als efectes de notificació i comunicació; opció d’illes de preferència; opció d’especialitats o funcions; voluntat d’acceptar places a mitja jornada, diferenciada per illes; voluntat d’acceptar places itinerants i/o places de dificultat especial.
...
4.4. Llocs de presentació de la sol·licitud. 4.4.1. La sol·licitud de participació i la documentació que s’hi adjunti, en el cas de formalitzar-la de manera presencial, es pot registrar:
a) A qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o a les delegacions territorials de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats a Menorca o a Eivissa i Formentera.
b) A qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
4.4.2. En el cas que la sol·licitud es presenti a una oficina de Correus, s’hi ha de dur dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus pugui datar-la i segellar-la abans de certificar-la.
4.5. Termini de presentació de sol·licituds. El termini per presentar les sol·licituds per participar en la convocatòria és del 20 de maig al 30 de maig de 2014 ambdós inclosos.
8. Constitució de les borses. Es constituirà una borsa de treball per cadascun dels següents grups: 
Grup A) 0597 Cos de mestres
Grup B) 0590 Cos de professors d’ensenyament secundari
Grup C) 0591 Cos de professors tècnics de formació professional
Grup D) 0592 Cos de professors de escoles oficials d’idiomes
0594 Cos de professors de música i arts escèniques
0595 Cos de professors d’arts plàstiques i disseny
0596 Cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Primer. Aprovar les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions en centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, que s’adjunten com a annex d’aquesta Resolució.
Segon. Establir que la participació en els processos que es derivin d’aquesta Resolució s’han de dur a terme telemàticament i que, en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals, les places s’han d’assignar de forma automàtica.
Tercer. Disposar que les diferents aplicacions informàtiques necessàries per participar en els processos que es derivin d’aquesta Resolució s’han de trobar a l’abast dels participants en la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans http://dgpdocen.caib.es).

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Este espacio es para dejar tu opinión, y para que tod@s podais colaborar en las mejoras de este servicio de la Agrupación Socialista de Xàbia